Profile

My photo
Kuala Lumpur, Malaysia
Wakil Pengedar Berdaftar Di Bawah N.Z. New Image Sdn. Bhd. (Consultant)

Tel : 019-2555114 / 019-6403514 / 0123263514
Email : yati_qi@yahoo.com / afaqi_3@yahoo.com

Senarai Penyakit

Pelbagai maklumbalas positif daripada pengguna ALPHA LIPID LIFELINE yang dapat mengubati penyakit seperti:
BISUL
JERAWAT
EZEMA
PENYAKIT KULIT
KAYAP
ULSER
TB
KEKURANGAN OKSIGEN DALAM DARAH
KELETIHAN
WANITA LEPAS BERSALIN
WANITA MENGANDUNG
BUAH PINGGANG
FYBROID
KANSER
JANTUNG
GASTRIK
MASALAH PARU-PARU
THYROID
STROKE / LUMPUH
KETUMBUHAN
HEPATITIS B/C
SAKIT BELAKANG
KECING MANIS
DARAH TINGGI
MASALAH USUS
BUASIR
LEUKIMIA
JANGKITAN KUMAN
MASALAH HAID
KESUBURAN
LEMAH TENAGA BATIN
MENINGKATKAN DAYA INGATAN / IQ
AWET MUDA
ASMA
RESDUNG
ALLERGY
MIRGRAIN
GOUT
PARKINSON
DEMAM CAMPAK
STRESS / TEKANAN
SAKIT TUA
OSTEOPOROSIS

Gambar Di New Zealand








Alpha Lipid Lifeline

Maklumat Alpha Lipid® LifeLine®

Apakah Kolostrum? Apabila induk melahirkan anak, induk akan membekalkan kolostrum sebagai makanan pertama untuk anaknya. Kolostrum ialah cecair pra-susu berwarna kuning-kuningan yang dihasilakan oleh mamalia selepas melahirkan anak. Manusia menghasilkan susu berkolostrum hanya dalam tempoh 24 jam yang pertama sahaja. Lembu pula menghasilkan kolostrum dalam tempoh yang lebih lama iaitu di antara 36 hingga 48 jam.

Komposisi Kolostrum Perbezaan utama di antara kolostrum dan susu biasa ialah kolostrum mengandungi komponen bioaktif yang tinggi. Terdapat lebih daripada 90 jenis komponen di dalamnya, di mana komponen utamanya terbahagi kepada 2, iaitu faktor imun dan faktor pertumbuhan. Faktor Imun terdiri daripada immunoglobulin (Ig). Berdasarkan kajian, kolostrum terdiri daripada 33% protein dan lebih 50% immunoglobulin (Ig). Kolostrum juga mempunyai banyak komponen khasiat seperti vitamin, mineral dan asid amino. Kesemua factor ini bertindak bersama untuk mengawal dan mengekalkan kesihatan.

Immunoglobulin (Ig) dan Sistem Imun Immunoglobulin (Ig) ialah sejenis protein yang dihasilkan oleh sel plasma (sel B Lymphocyte) yang bertindak untuk mengawal sistem imun. Immunoglobulin (Ig) terdiri daripada IgG, IgM, IgD, IgE, IgA. Rangkaian immunoglobulin (Ig) ini lazimnya disebut Immunoglobulin Gamma atau Immune Gamma Globulin.
Sistem imun ialah satu organisasi kompleks yang merangkumi sel darah putih, tulang sumsum, antibody dan kalenjar timus. Semua sel darah putih dalam saluran darah adalah sel imun yang dikenali sebagai Leukocytes.

Apakah IgG? IgG ialah salah satu komponen bioaktif utama di dalam immunoglobulin (Ig) atau antibodi yang terlibat di dalam fungsi imun. Mengikut pecahan immunoglobulin (Ig), kuantiti yang paling banyak didominasikan oleh IgG, kedua IgA, ketiga IgM, keempat IgE dan kelima IgD.

IgG merupakan antibodi terbanyak di dalam kolostrum lembu iaitu 86% manakala IgG yang di dapati pada kolostrum manusia pula hanya 2% sahaja. Ini menunjukkan faktor IgG di dalam kolostrum lembu lebih tinggi berbanding IgG daripada kolostrum manusia, iaitu kira-kira 40 kali ganda.


Kajian melaporkan kolostrum boleh menyumbang kepada banyak manfaat, diantaranya ialah :
Menghindarkan osteoporosis
  • Melegakan atritis dan masalah auto imun
  • Mengawal gula di dalam darah
  • Melawan selesema, influenza dan alahan
  • Melawan pathogen yang dibawa oleh makanan dan air
  • Mengurangkan lemak dan membina otot
  • Penyakit hati
  • Anemia
  • Ulser
  • Pankreatitis
  • Alatan kosmetik
  • Mencerdaskan otak
  • Meningkatkan potensi keseluruhan sistem badan
  • Meningkatkan prestasi seksual
  • Melewatkan penuaan
  • Menggiatkan prestasi organ-organ dalaman
  • Menguatkan ingatan Meningkatkan fungsi imun dan memberikan lebih perlindungan

Bio-Rejuv Skin Care

Bio-Rejuv telah dihasilkan daripada gabungan hebat alam semulajadi yang berharga untuk keseimbangan dan keharmonian pada kulit, iaitu Moor dan Kolostrum.

Moor, dalam perkatan mudah ialah kandungan nutrisi yang terdapat pada lebih 700 herba dan tumbuhan ubatan yang termendap dalam tanah selama 3000 tahun. Ia juga dipanggil NANO. Moor yang digunakan pada Bio-Rejuv ini telah di ekstrak daripada takungan air dingin dari tasik glacial di gunung Alps.

Moor adalah perubatan tradisional digunakan di kebanyakan tempat di Eropah Tengah sejak berkurun lama. Begitu juga bijak pandai daripada era Egypt menyatakan penggunaan Moor yang ditemui di Sungai Nil boleh merawat berbagai penyakit.

Ratusan herba, bahan organik, hormon tumbuhan, antibiotik semulajadi dan lain-lain bahan semulajadi digabungkan untuk mengeluarkan bahan ajaib yang pekat dan kaya dengan bahan-bahan organik semulajadi, iaitu Moor.

Bahan-bahan inilah yang menjadikan atau menaikan seri wajah, kulit lebih muda dan merawat penyakit kulit atau luka. Moor juga dapat mengubati penyakit radangan, sakit kulit, usus dan arthritis.

Kebaikan & Kelebihan BIO-REJUV
  • Sesuai bagi kegunaan lelaki dan perempuan
  • Agen anti-penuaan (awet muda)
  • Mengimbangi semua jenis kulit menjadi kembali normal
  • Menggalakkan pertumbuhan tisu-tisu yang rosak
  • Melindungi, merawat, memperbaiki, dan memperbaharui kulit secara semulajadi

Pembelian


Mulai 1 September semua ahli baru akan dikenakan yuran sebanyan RM50 dan Syarikat akan menghadiahkan 1 beg bersama starter kits yang mengandungi flyers, register form, buku tentang colostrum dan lain-lain untuk permulakan bisnes. Sertailah kami sekarang sebelum yuran dikenakan dan miliki starter kits seperti diatas dengan percuma.

Untuk belian sebanyak 3 tin serentak, anda secara automatik akan layak menjadi pengedar / ahli secara percuma. Anda akan menikmati kadar harga pengedar iaitu RM150 setiap tin untuk selama-lamanya. Nama anda juga akan turut disenaraikan di halaman 'Senarai Pengedar' berdasarkan kawasan pengedaran yang anda tentukan sendiri. Cuma SMSkan nama penuh, alamat, nombor kad pengenalan dan akaun bank anda bagi tujuan pendaftaran ahli. Akhir sekali masukkan RM460 ke akaun MAYBANK ROHAYATI HASHIM dan kami akan uruskan segalanya untuk anda.


Nama Penuh : Rohayati Hashim
No. Akaun : 104085027614
Bank : Maybank Malaysia Berhad

Testimoni Bertulis

DARAH TINGGI / ASTHMA / BUANG AIR BERDARAH / BERAT BADAN
En. Zahari Abd. Ghani - Bangi Selangor
Saya menghidap darah tinggi, asthma, buang air berdarah dan resdung. Bermacam kaedah dan ubat telah saya cuba tetapi masih lagi tidak mendapat menyelesaikan masalah kesihatan saya. Akhirnya jawapan kepada masalah kesihatan saya telah saya temui pada Alpha Lipid. Kini selepas 6 bulan menggunakan Alpha Lipid semua masalah kesihatan saya telah hilang dan pulih. Disamping itu masalah berat badan juga menurun dari 110kg turun 6kg selepas 2 minggu. Hari ini saya masih meneruskan pengambilan Alpha Lipid dan telah menjalani kehidupan yang jauh lebih sihat dari dulu.


KENCING MANIS / KUKUH BERNANAH
En. Mat Isa Ajis - Klang, Selangor.
Baru-baru ini saya telah mendapat jangkitan pada kesemua kuku jari tangan, ianya menjadi bernanah dan saya tidak boleh makan atau memegang barang kerana sangat sakit. Yang membimbangkan saya kerana ianya sukar baik kerana saya menghidapi kencing manis (Diabetis). Selepas menggunakan Alpha Lipid, jangkitan bernanah pada kuku saya semakin sembuh dan yang mengejutkan saya sebagai penyakit diabetis, gula dalam darah stabil seiring dengan jangkitan saya yang pulih dan atas arahan doktor pengambilan ubat hospital untuk kencing manis saya telah di kurangkan kepada 3 kali sehari ke 1 kali sehari. Sukar untuk saya gambarkan kesihatan yang saya miliki sekarang lebih baik dari dahulu hanya mereka yang pernah mengalami atau menghidapi sahaja yang akan mengetahui betapa pentingnya kesihatan dalam kehidupan dan begitu penting ianya dan tak ternilai dengan wang ringgit.


BISUL / KENCING MANIS
Pn. Noridah Ab Rahman - Muar, Johor.
Dari zaman remaja lagi saya seringkali menghadapi masalah darah kotor dan mengakibatkan saya menghidapi penyakit bisul. Bermacam-macam ubat telah saya cuba tetapi tidak berhasil. Selepas saya menggunakan Alpha Lipid hampir 1 tin(Sebulan) masalah bisul saya telah hilang dan sehingga hari ini Alhamdulillah masalah bisuk yang saya hadapi hilang sepenuhnya. Disamping saya minum Alpha Lipid saya juga gunakannya untuk menyaapu pada bisul yang tumbuh. Selain dari itu saya juga menhidap penyakit kencing manis. Sebelum guan Alpha Lipid bacaan gula dalam darah saya 22 mmol tetapi selepas pengambilan Alpha Lipid bacaan gula dalam darah saya menurun 6mmol.


RESDUNG / SAKIT PINGGANG / BELIKAT
Pn. Normah Ab Hamid - Sentul, Kula Lumpur.
Selama bertahun-tahun saya menghidap resdung yang kronik. Disamping itu saya juga sukar duduk atau berdiri lama kerana sakit pinggang. Belikat saya selalu bisa-bisa. Namun dengan bantuan Alpha Lipid saya dapat merasakan perubahan yang amat ketara dalam diris aya hinggakan masalah kesihatan yang saya hidapi sebelum ini telah hilang. Selepas 3 bulan menggunakan Alpha Lipid saya telah pulih dan bertambah lebih sihat dari dulu. Pada pendapat saya Kolostrum Alpha Lipid merupakan makanan kesihatan yang tiada tolok bandingannya. Paling semula jadi dan penuh berkhasiat. Pada mereka yang mempunyai masalah kesihatan jangan ragu-ragu untuk menggunakan Alpha Lipid kerana jawapan masalah kesihatan anda ada pasa Kolostrum Alpha Lipid, InsyAllah.

Testimoni Video

Lumpuh Kerosakan Major Saraf Tunjang



Diabetis



Sakit Lutut



Migrain, Asthma, Darah Tinggi



Stroke



Penyakit Lelah



Wanita Mengandung



Suami Isteri

Hubungi Kami

Rohayati Hashim (ID 142098)
Consultant
Tel : 019-2555114 / 019-6403514
email : yati_qi@yahoo.com
http://alphalipid-yati.blogspot.com

N.Z New Image Sdn. Bhd. (187266-D)
Mid Valley City,
No. 1 Mendan Syed Putra Utara,
59200 Kuala Lumpur.
www.newimageasia.com

Sebarang pertanyaan boleh menghubungi saya terus seperti email serta no. telefon di atas atau boleh dikemukakan dengan mengisi borang di bawah. Insyallah saya akan jawab persoalan anda secepat yang mungkin.


Nama
Email
Tajuk
Pertanyaan
Image Verification
Please enter the text from the image
[ Refresh Image ] [ What's This? ]




Senarai Pengedar Alpha Lipid
1. Rizal - Melaka / KL / Penang 0196503384
2. Mohd Zaidi - Melaka / KL / Muar 0162466199
3. Zainudin - Melaka / KL / Johor 0126355910
4. Hasren - Linggi/Bertam Hulu Melaka 0126081749
5. Aida - Seri Kembangan / Kajang / Cheras / KL 0122999249
6. Aishah - KL / Perak 0192160030
7. Ak Sapri - Menumbok Sabah / Kuching 0198212334
8. Hamidah - Perak / Tanjung Malim 0193401216
9. Amirul - Perak 0195511351
10. Anas – Ipoh Perak 0136300081
11. Anita - Kota Kinabalu 012 8329 254
12. Atikah – Kuching 0198866721
13. Awin - Kedah / Penang / Perak 0195962159
14. Ayie - KL / JB / Singapore 0173666007
15. Azian - Johor / Ipoh 0167678459
16. Shafie - Kelantan / Kedah 0194564557
17. Badrul - Maran Pahang 0139230255
18. Azra - Singapore 0282725568
19. Christie - Tawau / Kota Kinabalu 0168458600
20. Daud - Alor Gajah / Melaka 0166153641
21. Devi - Melaka / Bangkalis Indonesia 012 6180978
22. Diana - Kuantan Pahang - 0148042546
23. Rositah - Batu Pahat Johor 0197745484
24. Efa - Batu Berendam / Melaka / Bandar Melaka 0176491783
25. Ismail - Ipoh Perak 0149437718
26. Abdilla - Sarawak 0128876780
27. Nawawi - Kuching 0198189 667
28. En. Rahman - Sarawak / Brunei 0198872600
29. Tahir - Melaka / KL 0192395926
30. Zurailan - Seri Ikandar Perak 0175732447
31. Faizal - KL / Melaka / Johor 0192403576
32. Fredie - Sabah / Sarawak 0145674522
33. Gerold - Tawau Sabah 0198731142
34. Mohd Din - Batu Pahat Johor - 0192629842
35. Rahmah - Semerah Johor 0167385913
36. Shariff - KL / Melaka / JB / Singapore 012 326 3514
37. Ika - Perak / Sabah 0128332654
38. Rahim - Pulau Pinang/ Kedah/ Perak/ JB 0167218894
39. Intan - Shah Alam 0192778750
40. Jafri - Sarawak / KL / Kedah 0122166946
41. Azu - Melaka / Perak 0166234286
42. Normawati - Kulim 0194377104
42. Mawar - Kluang Johor 0137113733
43. Nurul - KL / Melaka / Penang 0126169165
44. Pauline - Sabah / Sarawak 0168118033
45. Rusaini - Kunak Sabah 0197173830
46. Saptuyah - Kuching 0198858653
47. Sarifa - KL / Selangor 0123241942
48. Shaifie - KL / Selangor / JB / Singapore 0193306491
49. Shamsiah - Kedah 0134882290
50. Sofi - Melaka / Johor 012 6356910
51. Suria - KL / Sleangor 0123792684
52. Uderk - KL / Selangor 0196135613
53. Ibrahim - Kepong / Puchong / Shah Alam 0122008137
54. Zalena - KL / Selangor 016 976 5135
55. Zubir - Selangor 013405 9934
56. Azlie - Seluruh Malaysia 0129300806
57. Raja Adella - Seluruh Malaysia 0142376188
58. Azhar (Acap - Seluruh Malaysia 0193660041
59. Mariam - Seluruh Malaysia 0126907433
60. Raja Roseliza - Seluruh Malaysia 0163510995
61. Loganathan - Seluruh Malaysia 0122373473
62. Lah - Seluruh Malaysia 0192528663
63. Mohd Izan - Seluruh Malaysia 0196191054
64. Nazri - Seluruh Malaysia 0166399494
65. Noraziah - Seluruh Malaysia 0123550429
66. Raja Amylia 0169669987
67. Kuzni 0122068936
68. Hanif 0126391490
66. Azlida - KL 0127871490.
67. Mariam - KL 0126907433
68. Ganasan - KL 0162657177.
69. M. Izan - KL 0196191054
70. Hanif - Selangor 0126391490
71. Khuzni - Selangor 0122068936
72. Mahani - Ipoh 0175540619
73. M Wadzir - Semenanjung / Sabah / Sarawak 019-6570471
74. Mima - Melaka / KL / Selangor / Johor 017-6061411
75. Zarinah - Melaka 013-6535388
76. Marina - Melaka / KL / Selongor/ Johor 016-6603510
77. M Wadzir - Semenanjung / Sabah / Sarawak 019-6570471
78. Mima - Melaka / KL / Selangor / Johor 017-6061411
79. Zarinah - Melaka 013-6535388
80. Marina - Melaka / KL / Selongor/ Johor 016-6603510

Apa Itu Kolostrum

Susu Alphalipid Lifeline diperbuat daripada Kolostrum...Tahukah anda apakah itu Kolostrum?

Kolostrum adalah susu awal lembu yang terhasil diakhir tempoh kandungan dan beberapa hari selepas lembu tersebut melahirkan anak. Kolostrum tersebut menyediakan nutrien-nutrien penting dan antibodi-antibodi yang melawan jangkitan.

Imuniti adalah asas kepada kesejahteraan dan kolostrum adalah penggalak imuniti yang semulajadi. Kolostrum menyediakan antibodi-antibodi yang akan menyerang mikrob-mikrob penyebab penyakit.

Faktor pertumbuhan menyembuhkan tisu-tisu yang rosak dan mempermudakan kulit. Saintis telah mendapati bahawa kolostrum yang paling hampir dengan manusia telah dijumpai dari lembu.

Kolostrum New Zealand mendapat permintaan yang tinggi di seluruh dunia. Sudah ramai atlit-atlit dan pengamal-pengamal kesihatan semulajadi tertarik dengan faedah-faedah kesihatan yang terdapat padanya. Ini kerana, Kolostrum yang digunakan dalam produk-produk New Image adalah diambil daripada lembu-lembu yang dibesarkan di padang rumput ternak yang bebas daripada racun perosak di New Zealand.

Penyelidikan telah menjadi bukti dan beratus-ratus kajian yang dijalankan oleh beberapa doktor, penyelidik dan saintis yang dihormati di seluruh dunia telah menunjukkan bahawa komponen-komponen yang terdapat dalam kolostrum berupaya untuk;

1) Menghapuskan virus, bakteria, yis dan parasit.

2) Berkuasa untuk meningkatkan fungsi imunisasi.

3) Membantu mempercepatkan penyembuhan kecederaan.

4) Membantu membakar lemak dan membina tisu otot.

5) Meningkatkan ketahanan dan stamina.

Di antara komponen-komponen yang penting yang terkandung dalam susu awal ini adalah antibodi, faktor imun, faktor pertumbuhan, mineral dan vitamin yang sememangnya diperlukan dalam tubuh untuk berfungsi dengan baik.

Walaupun terdapat banyak produk kolostrum di pasaran, namun, ternyata kolostrum ALPHA LIPID adalah kolostrum terbaik diantara kolostrum-kolostrum yang ada kerana kolostrum ALPHALIPID merupakan kolostrum gred yang tertinggi iaitu gred 10.

Kolostrum ALPHA LIPID telah mendapat pengiktirafan sebagai"NEW GOLD STANDARD OF COLOSTRUM" oleh Institusi Penyelidikan Kolostrum New Zealand.

Latar Belakang Syarikat

Dibangunkan pada tahun 1984, New Image International adalah salah satu syarikat pelopor dalam produk-produk kesihatan dan jualan langsung di Asia Pasifik.

Syarikat ini dibangunkan di New Zealand, dimana syarikat membina rangkaian pelanggan melalui kumpulan wakil-wakil bebas yang cepat berkembang di beberapa buah negara seperti Australia, Indonesia, Malaysia, New Zealand, Philippines dan Singapore.

Dengan pengalaman yang tidak ternilai, New Image telah melancarkan strategi perluasan barunya pada tahun 2001. Kejayaan New Image adalah berdasarkan kepada empat ramuan penting: produk yang hebat, sistem yang berkesan, pengedar yang hebat dan semangat keusahawanan.

Untuk keterangan lanjut, sila layari www.newimageasia.com

Pelan Pemasaran

INGIN TAHU TENTANG PELUANG PERNIAGAAN?











 
Hakcikpta Terpelihara alphalipid-yati.blogspot.com © 2009 | Disediakan Oleh SII | Kembali Ke Atas